Mercedes-Benz, recunoscutul producator auto german, a facut recent un anunt care a starnit interesul comunitatii auto: strategia lor de dezvoltare a vehiculelor cu motoare termice si hibride va continua sa fie o prioritate chiar si dupa pragul anului 2030, in ciuda tendintelor globale de electrificare. Intr-un peisaj dominat de tranzitia energetica, Mercedes-Benz isi reafirma angajamentul pentru diversitatea portofoliului de produse, adaptandu-se nevoilor pietei si cerintelor clientelei.
Ola Kallenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a subliniat importanta acestei strategii, evidentiind ca modelele plug-in hibride vor avea in continuare o contributie semnificativa in gama companiei: „Este aproape ca si cum vom avea o noua gama in 2027 care ne va duce in anii 2030”. Aceasta decizie vine in contextul in care vanzarile de masini electrice au inregistrat o scadere notabila la inceputul anului curent, in parte datorita retragerii subventiilor guvernamentale pentru aceasta categorie de vehicule.
Mercedes-Benz isi reevalueaza, de asemenea, perspectivele de vanzari pentru gama de vehicule electrice, anticipand acum ca acestea vor reprezenta doar jumatate din totalul vanzarilor sale in Europa pana in 2030. Acest obiectiv este mult mai conservator fata de ambitia initiala a companiei de a transforma 100% din vanzarile sale in vanzari de masini electrice la inceputul urmatorului deceniu.
Mercedes-Benz nu este singurul constructor auto care regandeste strategia de electrificare. Volkswagen, de exemplu, a anuntat ca va incerca sa maximizeze potentialul de vanzari al masinilor cu motoare termice si a amanat lansarea noului model electric accesibil, ID.2, pentru anul 2026.
Aceasta abordare pragmatica a Mercedes-Benz reflecta o adaptare la realitatile pietei si la cerintele consumatorilor. Prin mentinerea unei game variate de vehicule termice, hibride si electrice, compania se pozitioneaza ca un jucator versatil si rezistent in fata provocarilor industriei auto. Cu un focus constant pe inovatie si excelenta, Mercedes-Benz isi propune sa ofere clientilor sai solutii de mobilitate adaptate la nevoile lor, in timp ce ramane angajata in parcursul sau spre un viitor mai sustenabil.