Am patit cel putin o data sa uitam farurile aprinse la masina si am ramas fara curent . Fie ca nu se aprinde nici macar un martor in bord sau dupa ce rotim cheia se aprind martorii de bord, insa motorul nu porneste, atunci ce iti vom explica in acest articol sigur te va interesa.
In astfel de situatii, unele persoane au nevoie de indrumare, nu toti suntem mecanici.
Cum dai curent de la o masina la alta fara probleme
In primul rand, ai nevoie de un prieten, cunostinta sau chiar o persoana necunoscuta la care sa apelezi, insa sa aiba masina. Bun, acum ca ai gasit „donatorul”, mai ai nevoie de cabluri de incarcare. Este recomandat sa avem caburi de putere, macar de 800A, asta pentru a sta linistiti ca nu fac poc cablurile in timpul transferului.
Parcati masinile una langa alta, bot in bot in cele mai multe cazuri, depinde acum unde se afla bateria masinilor, in fata sau in portbagaj, dupa ce am identificat zona, pregatim cablurile, sa fie intinse si nu rulate unul peste altul, deoarece poate aparea efectul de bobina si riscam sa ardem cateva sigurante la masina donatoare. Asiguram masinile cu frana de mana, farurile de preferat sa fie stinse si radioul oprit, asta pentru a nu solicita instalatia de curent si mai mult in timpul transferului. Masina donatoare trebuie sa fie pornita, asta pentru a nu crea un soc prea mare bateriei care doneaza in momentul pornirii.
Acum, dupa ce totul este asigurat incepem astfel:
- Curatam bornele de impuritati in cazul in care avem astfel de situatie.
- Identificam pe fiecare baterie polaritatea ( care e PLUS si care e MINUS )
- Conectam borna + ( cablu rosu ) la bateria descarcata
- Conectam borna – ( cablu negru ) la bateria descarcata
- Acum ne mutam la masina donatoare procedand la fel, conectam borna + ( cablu rosu ) la masina care doneaza curent
- Conectam si borna – ( cablu negru ) la masina donatoare si ne asiguram ca toti clestii stau pozitionati fixi pe bornele bateriilor.
Acum ca am trecut prin toti pasii de conectare, asteptam in jur de 5-10 minute pentru a se transfera curentul minim catre bateria ” moarta „, dupa acest timp, putem sa pornim masina ramasa fara baterie, de obicei aceasta va porni, insa in caz ca bateria este golita, mai putem astepta inca 5-10 minute, insa acceleram putin donatorul pentru a creste tensiunea din alternator, cel care incarca bateriile masinilor, apoi putem reporni masina. Daca nici acum nu porneste, posibil sa existe alta problema, una la reteaua eletrica si trebuie sa apelam la un electricean.
Pentru a deconecta acum cablurile, apelam la ordinea inversa mentionata in randurile de mai sus.
ATENTIE LA CONECTARE CABLURILOR, in caz ca le conectati gresit, adica un capat a cablului conectat la PLUS si celalalt la MINUS, ceva cu siguranta va merge prost si o sa avem ca si rezultat, un scurt electric in instalatia electrica.